Zamówienia publiczne
- Tytuł zamówienia
- Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 5 288 192,70 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu
- Przedmiot zamówienia
- Usługi
- Rodzaj ogłoszenia
- Ogłoszenie o zamówieniu
- Tryb zamówienia
- przetarg nieograniczony
- Ogłaszający
- Gmina Mielec
- Województwo
- PODKARPACKIE
- Powiat
- mielecki
- Miasto
- Mielec
- Ulica
- ul. Głowackiego
- Numer budynku
- 5
- Data publikacji od
- 2022-10-18
- Data publikacji do
- 2027-10-19
- Termin składania ofert
- 2022-11-18 10:00
- Numer ogłoszenia
- ZPM.271.10.2022
- Cpv
-
66113000-5 Usługi udzielania kredytu
Polska-Mielec: Usługi udzielania kredytu
2022/S 195-553116
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adres pocztowy: ul. Głowackiego 5
Miejscowość: Mielec
Kod NUTS: PL823 Rzeszowski
Kod pocztowy: 39-300
Państwo: Polska
E-mail: sekretariat@ug.mielec.pl.pl
Tel.: +48 177730590
Adresy internetowe:
Główny adres: https://gminamielec.bip.gov.pl
Sekcja II: Przedmiot
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 5 288 192,70 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętyc zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu
Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego do kwoty 5 288 192,70 zł (pięć milionów dwieście osiemdziesiąt osiem tysięcy sto dziewięćdziesiąt dwa zł 70/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy na 2022 rok.
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Mielec - 3 096 561,91 zł, wynikającego z realizacji zadań inwestycyjnych
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości - 2 191 630,79 zł.
Umowa kredytu zostanie sporządzona przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, na jego koszt zgodnie z przepisami Ustawy Pzp oraz wszystkimi zastrzeżeniami zawartymi w SWZ - (wzór umowy należy dołączyć do oferty).
Gmina Mielec
Charakterystyka kredytu:
- kredyt w PLN
- środki pieniężne udostępnione będą przez bank od 10.12.2022 r. do 31.12.2022 r. do wysokości 5 288 192,70 PLN
- okres kredytowania od 10.12.2022 r. do 31.12.2039 r.
- oprocentowanie kredytu zmienne w oparciu o WIBOR 1M
- karencja w spłacie kredytu do 31.03.2023 r.
- spłata kapitału kredytu w ratach kwartalnych, pierwsza rata 31.03.2023 r. ostatnia rata 31.12.2039 r.
- spłata odsetek na bieżąco od kwoty aktualnie wykorzystanego kredytu w okresach kwartalnych, pierwsza płatność 31.12.2022 r. do 31.12.2039 r.
( odsetki za rzeczywistą liczbę dni / w latach przestępnych luty ma 29 dni/ wyliczenie odsetek przy założeniu, że rok liczy 365 dni a w latach przestępnych 366 dni )
- uruchomienie kredytu – przelewem, realizowane na zlecenie płatnicze Kredytobiorcy
- zabezpieczenie kredytu – weksel In blanco opatrzony klauzulą ,,bez protestu” i klauzulą ,,bez indosu” wraz z deklaracją wekslową.
Oprocentowanie liczone wg. stawki WIBOR 1M powiększonej o marże banku.
Jeżeli data spłaty kredytu i odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, albo nie będącym dniem roboczym w banku, to za termin spłaty przyjmuje się pierwszy dzień roboczy po dniu wolnym .
Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu w wysokości niższej niż kwota 5 288 192,70 PLN
Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami (tj. prowizja przygotowawcza, prowizja za wcześniejszą spłatę kredytu itp.)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej jeżeli wykaże, że:
posiada aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.), uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, a w przypadku określonym w art.178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art.193 Prawo bankowe.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zgodnie z zapisami SWZ tj. m.innymi : Umowa kredytu zostanie sporządzona przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, na jego koszt zgodnie z przepisami Ustawy Pzp oraz wszystkimi zastrzeżeniami zawartymi w SIWZ – (wzór umowy należy dołączyć do oferty).
Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiając dopuszcza zmianę umowy w następujących przypadkach:
1. wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca Wykonawcy wykonanie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania niniejszej umowy o czas w jakim siła wyższa uniemożliwiała wykonanie obowiązków Stron,
2. wystąpi konieczność zmiany osób koordynujących realizację umowę ze strony Wykonawcy lub ze strony Zamawiającego),
3. wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są niezbędne do wykonania umowy, a które nie są zmianami istotnych postanowień umowy,
4. wystąpi zmiana przepisów prawa, o których mowa w art. 436 ust. 4 pkt b) Pzp,
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert następuje poprzez użycie mechanizmu do odszyfrowania ofert dostępnego po zalogowaniu w zakładce Deszyfrowanie na miniPortalu i następuje poprzez wskazanie pliku do odszyfrowania.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
DOKUMENTY, KTÓRE WSZYSCY WYKONAWCY MUSZĄ ZŁOŻYĆ DO OFERTY:
1) wypełniony Formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1, załącznik nr 1A do niniejszej specyfikacji;
2) Jednolity Europejski Dokument Zamówienia
3) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa/ją na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale bądź w formie notarialnie uwierzytelnionej kopii. Pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym.
Wykonawca musi udokumentować – przy ofercie – że pełnomocnictwo ustanowione do jego reprezentacji zostało podpisane przez osobę/y uprawnione do działania w jego imieniu;
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587840
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587840
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
1. Środki ochrony prawnej określone w ustawie Pzp przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom, wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp. 3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. 4. Ponieważ wartość niniejszego zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, odwołanie przysługuje wobec czynności: 1) określenia warunków udziału w postępowaniu; 2) wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia; 3) odrzucenia oferty; 4) opisu przedmiotu zamówienia; 5) wyboru najkorzystniejszej oferty. 5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 6. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 7. Terminy wniesienia odwołania określono w art.182 Pzp. 8. Szczegóły dotyczące procedury odwoławczej zawarte są w ustawie Pzp od art. 179. Wykonawca może pozyskać dodatkowe informacje w tym względzie ze strony internetowej Urzędu Zamówień Publicznych:www.uzp.gov.pl
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587700
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl